§ 1
Słownik pojęć
1. Dni robocze są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy;
2. Sprzedawca Zbigniew Komisarczyk, prowadzący działalność gospodarczą
pod firmą CSN ZBIGNIEW KOMISARCZYK, ul. Pińska 4D, 71-043 Szczecin, wp
isany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez Ministra Rozwoju
, NIP: 8521171056, REGON: 811906282.
3. Sklep serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną www.wycieraczki24.pl.
4. Kupujący (Klient) każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (Konsument lub osoba
nieposiadająca statusu Konsumenta).
5. Konsument osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej
(umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu
cywilnego).
6. Regulamin niniejszy regulamin.
7. Rejestracja jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez
Kupującego konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego
udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
8. Towar rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności
wycieraczki.
9. Zamówienie oświadczenie woli Kupującego zmierzające do zawarcia umowy
sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co
najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
10. Newsletter elektroniczna forma informacji rozsyłanej za pomocą poczty
elektronicznej do Kupujących oraz innych użytkowników Sklepu.
§ 2
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów
znajdujących się w Sklepie oraz zasady korzystania ze Sklepu.
2. Do zawarcia umowy sprzedaży oraz korzystania ze Sklepu niezbędne jest
posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail
oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron
www.
3. Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Kupującego,
uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi
dostępu do Internetu, z którego korzysta Kupujący i obciążają go osobiście.
4. Sprzedawca może porozumiewać się z Kupującym, a Kupujący ze Sprzedawcą
poprzez formularz kontaktowy w zakładce Kontakt, pocztę
e-mail (info@wycieraczki24.pl),
telefonicznie pod numerami 801 011 709 (infolinia czynna od poniedziałku do
piątku w godz. 8:00-16:00) lub 691 515 915, faksem pod numerami 91 882 90
87 lub 91 486 98 34 oraz osobiście i pisemnie listem na adres Sprzedawcy.
5. Wszelka korespondencja elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega
ochronie antywirusowej i kierowana jest wyłącznie do określonego
Kupującego.
6. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane przez Sklep w chwili
składania Zamówienia.
7. Wszystkie Towary prezentowane na stronie Sklepu są wolne od wad.
8. Ceny prezentowane na stronie internetowej Sklepu podawane są w polskich
złotych i zawierają podatek VAT. Ceny nie obejmują kosztów dostawy.
9. Oferta Sprzedawcy w Sklepie obowiązuje na terenie Polski i jest wiążąca
w chwili składania Zamówienia.
10. Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania
Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i
odwoływania promocji w Sklepie. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw
nabytych przez Kupujących; tj. zmiany nie dotyczą Zamówień, które zostały
złożone.
11. W celu umożliwienia pełnego korzystania ze wszystkich możliwości
Sklepu, Kupujący może dokonać Rejestracji. Rejestracja jest jednorazowa,
dobrowolna i nie jest konieczna do składania Zamówień w Sklepie. Kolejne
Zamówienia zarejestrowanego Kupującego realizowane są na podstawie
logowania Kupującego przez podanie loginu i hasła.
12. Zakazuje się osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Kupującym)
zamieszczania w nim treści bezprawnych (np. w opiniach o Towarze).
§ 3
Składanie Zamówień
1. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień za pośrednictwem serwisu Sklepu
wypełniając interaktywny formularz.
2. W celu złożenia Zamówienia poprzez serwis Sklepu należy dodać wybrany
Towar poprzez funkcję Do koszyka, a następnie postępować zgodnie z
dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu, aż do kliknięcia
przycisku Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
3. Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzymuje:
1) niezwłocznie (w ciągu 1 dnia roboczego) e-mail wraz ze wszystkimi
istotnymi warunkami Zamówienia oraz przyciskiem z linkiem, w który należy
kliknąć celem potwierdzenia złożenia Zamówienia przez Kupującego,
2) w ciągu maksymalnie 3 (trzech) dni roboczych od złożenia Zamówienia
informację poprzez e-mail lub telefonicznie, zawierającą wszystkie istotne
warunki umowy sprzedaży, potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji
i zawarcie umowy sprzedaży Towarów.
4. Anulowanie lub modyfikacja Zamówienia jest możliwa przez Kupującego do
czasu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. W tym celu należy
skontaktować się ze Sprzedawcą najszybciej jak to jest możliwe (e-mailem
lub telefonicznie). Nie narusza to w żaden sposób praw Konsumentów do
odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od odebrania Towaru.
5. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
1) przelewem na konto Sprzedawcy o nr 63 1050 1559 1000 0091 4672 4407 (ING
Bank śląski SA),
2) za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24
(świadczonych przez DialCom24 Sp. z o.o., ul. Kanclerska 15, 60-327
Poznań),
3) gotówką za pobraniem do rąk pracownika firmy kurierskiej,
4) gotówką przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy.
6. Kupujący dokonujący zapłaty przelewem lub za pośrednictwem systemu
płatności elektronicznych powinien zapłacić za Towar wraz z kosztami
dostawy w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do
realizacji. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
7. Informacje o kosztach związanych z dostawą są uwidaczniane w procedurze
składania Zamówienia (w formularzu Zamówienia). Informacja o koszcie
dostawy Towaru ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Kupującego
informacji, o której mowa w § 3 ust. 3 pkt 2 Regulaminu.
8. Koszty dostawy kształtują się następująco:
1) wszystkie towary poza kratownicami:
a) płatność przed wysyłką - 23 zł brutto,
b) płatność przy odbiorze - 23 zł brutto + 11 zł brutto za pobranie = 34 zł
brutto.
2) kratownice:
a) płatność przed wysyłką - 48 zł brutto,
b) płatność przy odbiorze - 48 zł brutto + 11 zł brutto za pobranie = 59 zł
brutto.
9. Koszty dostawy za granicę kalkulowane są indywidualnie, o ile taka forma
dostawy została ze Sprzedawcą uzgodniona przed złożeniem przez Kupującego
Zamówienia.
§ 4
Realizacja Zamówień
1. Warunkiem realizacji Zamówienia złożonego przez Kupującego jest podanie
przy wypełnianiu interaktywnego formularza prawdziwych danych osobowych i
kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia).
2. W przypadku błędnego lub niedostatecznego wypełnienia interaktywnego
formularza Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z
Kupującym w celu potwierdzenia złożenia Zamówienia. Jeśli Zamówienia nie
będzie można potwierdzić w terminie 7 dni z uwagi na brak możliwości
kontaktu z Kupującym oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
3. Procedura realizacji Zamówienia zostaje uruchomiona po potwierdzeniu
przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji; w przypadku Zamówień
płatnych przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych
może to nastąpić także po zaksięgowaniu zapłaty ceny na koncie Sprzedawcy.
4. Czas realizacji Zamówienia (przygotowania Towaru do wysyłki/odbioru
osobistego) wynosi od 2 do 14 dni roboczych od dnia potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia do realizacji.
5. W przypadku ewentualnego wydłużenia czasu realizacji Zamówienia Kupujący
jest o tym niezwłocznie informowany poprzez pocztę e-mail.
6. Jeżeli Kupującym jest Konsument, Sprzedawca wydaje Towar Kupującemu nie
póniej niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi
inaczej.
7. Towar dostarczany jest Kupującemu zazwyczaj w terminie od 1 do 3 dni
roboczych licząc od dnia nadania przesyłki przez Sprzedawcę.
8. Dowodem dokonania zakupu jest paragon lub na życzenie Kupującego faktura
VAT, które Kupujący otrzymuje wraz z Towarem lub w oddzielnej przesyłce.
9. Sprzedawca realizuje dostawę Towarów poprzez firmę kurierską. Możliwy
jest także odbiór osobisty przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy.
10. Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazane przez
Kupującego w procedurze składania Zamówienia miejsce odbioru Towaru (adres
dostawy).
11. Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę Kupujący obowiązany jest
ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). W
przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu
szkody w obecności przewonika oraz niezwłoczne poinformowanie o tym
Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z
wygaśnięciem prawa konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń
powstałych w trakcie przesyłki; protokół jest jednak pomocny w procedurze
reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić Konsumentowi
dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby
odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki. Reklamacje w zakresie uszkodzeń
powstałych w trakcie przesyłki złożone przez Kupujących niebędących
Konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
§ 5
Rękojmia i gwarancja
1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego za wady fizyczne lub
prawne zakupionego Towaru (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie
cywilnym, w szczególności w przepisach art. 556 oraz art. 5561
-5563 KC.
2. Kupującemu z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji
zakupionego Towaru.
3. Reklamacja może być złożona pisemnie listem na adres siedziby Sprzedawcy
lub na adres e-mail: info@wycieraczki24.pl
.
4. Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze
Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie pomoże to w
sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.
5. Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych
Kupującego, numeru Zamówienia, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i
żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bąd jego
kserokopii. Reklamacje złożone przez Kupującego niebędącego Konsumentem,
bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
6. W razie konieczności uzupełnienia ewentualnych braków reklamacji
Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w sposób wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu.
7. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany
dostarczyć rzecz wadliwą do siedziby Sprzedawcy.
8. Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
9. Sprzedawca wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów z
Konsumentem. Z zamiarem polubownego rozwiązania sporu Konsument może
zwrócić się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Wojewódzkim
Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4,
70-502 Szczecin.
10. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr
524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu
rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr
2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach
konsumenckich), narzędziem służącym pozasądowemu rozstrzyganiu sporów
dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży
lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi
w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w UE jest
platforma ODR (Online Dispute Resolution). Jest ona dostępna pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr
. Rozstrzyganie sporów tą metodą ma charakter bezpłatny i dobrowolny.
11. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne
rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
12. Uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi nie ograniczają uprawnień
Kupującego wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta na zasadach
wskazanych w dokumencie gwarancyjnym, o ile takowy dokument zostanie do
Towaru dołączony.
13. Sposób realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w dokumencie
gwarancyjnym. Termin gwarancji wynosi dwa lata od dnia wydania Towaru
Kupującemu, chyba że dokument gwarancyjny stwierdza inaczej.
§ 6
Odstąpienie od umowy
1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u
Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w
terminie czternastu dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia od
objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewonik). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.
2. Odstępując od umowy sprzedaży Towaru Konsument może posłużyć się wzorem
oświadczenia znajdującym się poniżej, jednak nie jest to obowiązkowe.
WZÓR FORMULARZA ODSTąPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy)
Adresat:
Zbigniew Komisarczyk
CSN ZBIGNIEW KOMISARCZYK
adres: ul. Pińska 4D, 71-043 Szczecin
telefon: 801 011 709, 691 515 915
e-mail: info@wycieraczki24.pl
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od
umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących
rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o
świadczenie następującej usługi(*)
...............................................................................................................
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
...............................................................................................................
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
...............................................................................................................
Adres konsumenta(-ów)
...............................................................................................................
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data
...............................................................................................................
Ponadto podaję numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot
pieniędzy oraz numer zamówienia/paragonu ( nieobowiązkowe, ale znacznie przyspieszy zwrot)
................................................................................................................
(*) Niepotrzebne skreślić.
3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
3) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami.
4. W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru
niezwłocznie, jednak nie póniej niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od
umowy.
5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
6. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane
od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta
sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie póniej
niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu
przez Konsumenta prawa odstąpienia od umowy.
7. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji,
chyba że wyranie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku
płatności za pobraniem, zwrot płatności następuje przelewem na rachunek
bankowy wskazany przez Kupującego, co nie wiąże się dla Kupującego z
żadnymi kosztami.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru zgodnie z cennikiem
przewonika, przy pomocy którego Konsument dostarcza zwracany Towar do
Sprzedawcy, tj. Konsument odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który
nie podlega zwrotowi.
10. Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do
odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni. Wobec takich Kupujących
zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 7
Ochrona danych osobowych i prywatności
1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką
Prywatności, która stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
§ 8
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie
obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego
oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta,
które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W
przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie
obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia,
pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla
Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w
ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji
elektronicznej na stronach Sklepuwww.wycieraczki24.pl (zakładka Regulamin
) i obowiązuje w niniejszej wersji od 01.04.2018 r. Regulamin obowiązujący
do dnia 31.03.2018 r. jest do pobrania pod adresem:
http://www.wycieraczki24.pl/conditions_old.php
4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści
zawieranej umowy następuje poprzez:
1) udostępnienie Regulaminu na zasadach określonych w § 8 ust. 3
Regulaminu,
2) przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail,
3) dołączanie do przesyłek dowodu zakupu.
|